Ring til Hjertelinjen på 7025 0000 eller find den rådgivning, der passer dig

Tal med ligesindede

Hvis du har brug for at tale om dine oplevelser eller bekymringer, har du mulighed for at tale med andre, der har eller har haft hjerte-kar-sygdom inde på livet.

Patientstøtter
Når sygdom rammer, er det naturligt at blive overvældet af spørgsmål, svære følelser, tvivl og bekymringer. Mange synes, det kan være svært at tale med nære og kære, fordi de ikke ønsker at gøre dem kede af det. Det er vores erfaring, at mange har stor glæde af at mødes med og tale med ligesindede. Derfor tilbyder Hjerteforeningen, at du kan tale med en patientstøtte, som er en person, som selv er eller har været hjertesyg.

Hjerteforeningen formidler kontakten til patientstøtterne.
Er du interesseret i at tale eller mødes med en af vores patientstøtter, så se vores flotte persongalleri.

Frivillige forældre
En frivillig forælder er en forælder til et hjertesygt barn, som nu har overskuddet til at hjælpe andre i en lignende situation. En frivillig forælder har en helt særlig og umiddelbar forståelse for den situation, du er i, og kan frem for alt lytte og dele erfaringer med dig på en praktisk og respektfuld måde.

Hjerteforeningen formidler kontakten til de frivillige forældre.
Er du interesseret i at tale eller mødes med en af vores frivillige forældre, så se vores flotte persongalleri.

Du kan også besøge Børneklubbens hjemmeside, som har et landsdækkende netværk af hjertebørnsforældre.

Ung til ung støtter
Er du ung med medfødt hjerte- eller kredsløbssygdom, kan du komme i kontakt med andre unge, som er i samme situation. Ung til ung støtter kender til livet med hjertesygdom og de udfordringer, som kan følge med. Er du interesseret i at komme i kontakt med en ung til ung støtte, så kontakt Hjertelinjen på tlf.: 70250000.