Ring gratis til Hjertelinjen på 7025 0000 eller find den rådgivning, der passer dig

Personligt møde

Hvis du har brug for at tale med andre om dine oplevelser eller bekymringer har du mulighed for at få en gratis og personlig samtale med en af vores rådgivere. Du kan også blive en del af en netværksgruppe og møde andre personer, der har hjerte-kar-sygdom inde på livet.

Rådgiver giver råd til klienter

Få en personlig samtale i en af Hjerteforeningens Rådgivninger

Måske du foretrækker og har behov for at møde en af vores rådgivere til en personlig samtale. I så fald kan du ringe til Hjertelinjen på 70 25 00 00 og lave en aftale. Samtalen kan finde sted i en af vores 12 Rådgivninger. Du kan se, hvor vi er tilstede her.

Det er gratis at få en personlig samtale med en af vores professionelle rådgivere, som er erfarne hjertesygeplejersker, diætister, fysioterapeuter, socialrådgivere og psykologer.

Vores rådgivningstilbud er for både både patienter og pårørende, såvel for voksne som unge og børn.

Bliv en del af en gruppe

Mange oplever, at det er rart, at møde andre personer, der står i samme situation og dele erfaringer, oplevelser og gode råd. Derfor opretter vi løbende grupper for både patienter og pårørende, når der er nok interesserede. Ring til Hjertelinjen på 70 25 00 00 hvis du er interesseret i at høre om dine muligheder for at blive en del af en gruppe.

Patientstøtter

Når sygdom rammer, er det naturligt at blive overvældet af spørgsmål, svære følelser, tvivl og bekymringer. Mange synes, det kan være svært at tale med nære og kære, fordi de ikke ønsker at gøre dem kede af det. Det er vores erfaring, at mange har stor glæde af at mødes med og tale med ligesindede. Derfor tilbyder Hjerteforeningen, at du kan tale med en patientstøtte, som er en person, som selv er eller har været hjertesyg.

Hjerteforeningen formidler kontakten til patientstøtterne.
Er du interesseret i at tale eller mødes med en af vores patientstøtter, så se vores flotte persongalleri.

Frivillige forældre

En frivillig forælder er en forælder til et hjertesygt barn, som nu har overskuddet til at hjælpe andre i en lignende situation. En frivillig forælder har en helt særlig og umiddelbar forståelse for den situation, du er i, og kan frem for alt lytte og dele erfaringer med dig på en praktisk og respektfuld måde.

Hjerteforeningen formidler kontakten til de frivillige forældre.
Er du interesseret i at tale eller mødes med en af vores frivillige forældre, så se vores flotte persongalleri.

Du kan også besøge Børneklubbens hjemmeside, som har et landsdækkende netværk af hjertebørnsforældre.

Ung til ung støtter

Er du ung med medfødt hjerte- eller kredsløbssygdom, kan du komme i kontakt med andre unge, som er i samme situation. Ung til ung støtter kender til livet med hjertesygdom og de udfordringer, som kan følge med. Er du interesseret i at komme i kontakt med en ung til ung støtte, så kontakt Hjertelinjen på tlf.: 70250000.