Rejs med roligt hjerte – Aarhus

For de fleste er hjerte-kar-sygdom ikke nogen hindring for at rejse.

Men måske er du eller dine pårørende blevet mere tilbageholdende i forhold til at rejse eller tage på ferie, efter at sygdommen har ramt?

Det kan være, at du er usikker på de praktiske ting som rejseforsikring, sundhedskort, medicin osv.?

Men det kan også være, at du nemmere bliver bekymret og urolig, og at det derfor føles mest trygt at blive hjemme i de vante omgivelser?

Der er ikke noget som helst galt i at være på den sikre side, når man har en hjerte-kar-sygdom – det er kun klogt. Men den angst, der hæmmer dine livsudfoldelser unødigt, skal du forsøge at udfordre, så du og din familie også fremover kan gøre de ting, som I gerne vil.

Du kan selv gøre meget for at forberede dig godt, så du stadig har mulighed for at tage på korte eller længerevarende rejser, hvis du har lyst til det.

I oplæg ved sygeplejerske og psykolog fra Hjerteforeningen får du viden og redskaber, der kan være med til at sikre dig og din familie en god rejseoplevelse. Vi kommer bl.a. ind på:

Hvordan du er forsikringsmæssigt er dækket ved rejse i Norden, Europa og resten af verden.
Hvad det blå EU-sygesikringskort dækker.
Særlige forholdsregler ved at rejse med hjerte-kar-sygdom.
Tips og tricks til at opnå tryghed ved rejser.
Der er god mulighed for at stille spørgsmål til underviserne og udveksle erfaringer med de andre deltagere.

Tilmelding ved nedenstående formular eller tel: 70 25 00 00

Tilmelding senest 1 uge før