Mental sundhed – København

GRATIS TEMARÆKKE MED 3 MØDEGANGE  DEN 8/5, 15/5 og 22/5 I KØBENHAVN

Er du berørt af hjertekarsygdom, og genkender du noget af følgende:

• Bekymringer, som fylder for meget
  • Tankemylder og tankespinderi, som føles ukontrollerbart eller holder dig vågen
  • Ubehagelige kropslige fornemmelser
  • Fortiden, som optager unødig plads i nutiden
  • Følelser, som svinger meget – især mod tristhed, angst og stress

I dette kursusgruppeforløb vil du over de 3 gange blive undervist i forståelsen og håndteringen af de psykiske problematikker, som ofte kan følge med hjertesygdom.

Du vil kunne tilegne dig viden omkring de psykiske reaktioner på hjertesygdom, udløsende og vedligeholdende mekanismer bag psykisk mistrivsel, samt redskaber til at bryde disse og øge din mentale sundhed.

Du vil blive præsentereret for relevante emner relateret til mental trivsel og hjertesygdom; psykiske reaktioner som krise, angst, depression, samt strategier til at øge søvnkvalitet og mental sundhed generelt.

Kurset holdes af hjerteforeningens psykolog, og det vil bestå af oplæg, dialog, case-arbejde og hjemmearbejde fordelt over 3 mødegange. Da der er tale om et sammenhængende forløb, skal du kun tilmelde dig, såfremt du kan deltage i alle 3 mødegange.

Tilmelding skal ske via tilmeldingsformular eller på tlf. 70250000

Hjerteforeningen