Ring til Hjertelinjen på 7025 0000 eller find den rådgivning, der passer dig

Kun for pårørende: ”Pas nu godt på dig selv…” – Aarhus

En temagruppe målrettet dig, der er partner til en person med hjertesygdom (*).

I sundhedssystemet tænkes de nære pårørende i tiltagende grad ind som samarbejdspartnere og ressourcepersoner i forhold til den syge. Og det gælder både i forbindelse med behandlingen og i forhold til de livsstilsændringer, der kan være nødvendige for at forebygge ny sygdom.

Men hvem passer på de pårørende?

Alvorlig sygdom vender ofte op og ned på hverdagen og kan føre til mange tanker og følelsesmæssige reaktioner hos dig som pårørende.

Som partner til en person med hjertesygdom er det vigtigt for både dig selv og resten af familien, at du også sørger for at passe godt på dig selv.

Kom og hør om stress, søvn og mental sundhed og få råd om, hvordan du genfinder roen, livsglæden og den gode kommunikation i et parforhold, hvor den ene er syg.

Du vil også blive præsenteret for enkle praktiske afspændings- og åndedrætsøvelser med fokus på at træne opmærksomheden på krop, tanker, følelser og adfærd.

Der vil være fokus på dig som pårørende samt mulighed for samvær og erfaringsudveksling i en gruppe med andre pårørende.

(*) OBS! Dette kursus er kun for personer, der er gift/samlevende med en hjertesyg. Er der andre i familien med behov for rådgivning og støtte (f.eks. den syge selv eller voksne børn): Kontakt Hjertelinjen på telefon 70 25 00 00.

Et samlet forløb over 2 gange: 16/9 og 30/9-2019 kl. 13.00-15.00

Undervisere: Hjertesygeplejerske Helle Sandersen og psykolog Anne Hvarregaard Mose, Hjerteforeningen

Tilmelding nødvendig senest 9/9-2019 på nedenstående tilmeldingsformular eller tlf: 70 25 00 00

NB! Det forventes, at du kan møde begge mødegange kl. 13.00 – 15.00, og du bør derfor kun tilmelde dig, såfremt dette er muligt