Hjertesygdom og søvnbesvær – Odense

Når man er blevet hjertesyg, kan man opleve, at have problemer med at falde i søvn eller at få en ordentlig søvn.

Nogle få nætter med dårlig søvn kender alle til, men for mange bider søvnbesværet sig fast og varer ved i månedsvis eller årevis. Problemet med vedvarende søvnløshed er omfattende og metoder til at få has på det, temmelig sjældne.

Oftest er lægens eneste redskab en sovepille og nogle gode råd. For mange er rådene ikke nok, og pillen får måske folk til at sove her og nu, men den har bivirkninger, fremmer ikke den naturlige søvn og løser ikke problemet på sigt. Der findes en sundere og mere holdbar løsning, der i stedet fokuserer på naturlige redskaber i håndteringen af psykisk betinget søvnløshed.

Et af de mest virksomme redskaber hedder ”stimulus-kontrol” og handler om at oprette en positiv association mellem seng og søvn, og komme til at få en naturlig og sund søvn.

Kom og hør psykolog Peter A. Jakobsen fortælle om søvn og søvnproblemer, og hvad man kan gøre ved det.

Tilmelding nødvendig senest den 18. februar.

Hjerteforeningens rådgivning, Gråbrødrepassagen 9, 1. sal. 5000 Odense C
Torsdag 28. februar 2019 kl. 17:00 - 19:00