Hjertebarn, kommune og skole – Odense

De fleste forældre med hjertebørn oplever perioder, hvor der er brug for hjælp og støtte. Det kan være at grundet meget fravær i folkeskolen som skyldes operation og sygdom, og derved opstår der usikkerhed om, hvilke muligheder der er for at modtage anden form for undervisning.

Nogle familier har brug for økonomisk kompensation i forbindelse med høje medicinudgifter, transport og lign. Andre har brug for aflastning i hverdagen, eller lønkompensation i forbindelse med mange undersøgelser.

Hensigten med dette oplæg er at give et overblik over nogle af de støttemuligheder, der kan komme i spil, når man har et barn med en hjertelidelse. Oplægget vil bl.a. indeholde følgende emner:

·         Sygeundervisning i folkeskolen/friskolen

·         Supplerende undervisning

·         Bisidder – hvem, hvad, hvorfor

·         Ny principafgørelse og operation

Der vil blive lagt op til dialog og erfaring omkring emnerne.

– ved Hjerteforeningens socialrådgiver.

Tilmelding nødvendig senest den 5. marts.

Hjerteforeningens rådgivning, Gråbrødrepassagen 9, 1. sal. 5000 Odense C
Tirsdag 12. marts 2019 kl. 16:30 - 18:00