Ring til Hjertelinjen på 7025 0000 eller find den rådgivning, der passer dig

HAR DU LYST TIL AT BLIVE FRIVILLLIG I HJERTEFORENINGEN OG STØTTE ANDRE MED HJERTESYGDOM?

Har du en hjertesygdom og har du lyst til at blive en del Hjerteforeningens team af frivillige patientstøtter, som støtter og deler sin erfaring med indlagte patienter og deres pårørende på hjerteafdelingerne på OUH.

Vi forventer, at du er afklaret med din egen sygdom og er mindst 2 år på afstand af den.

I mødet med den anden er du tillidsfuld, fordomsfri, respektfuld og god til at lytte/være tilstede – uden at påtage dig ansvar for at løse den andens problemer.

Kan du svare ja til ovenstående, er opgaven som ny patientstøtte, måske noget for dig?

Opgaven består i at tale med indlagt hjertepatienter og deres pårørende – og give dem mulighed for at tale med en ligesindet, som selv har hjertesygdom inde på livet.

Du skal kunne være frivillig 1-2 gange om måneden. Aktuelt er patientstøtterne på vagt hver onsdag mellem kl 14-17, men vi ønsker i den kommende tid, at udvide med endnu en dag evt. om aftenen.

Det er et krav, at du følger Hjerteforeningens oplæring og 4 årlige møder. Der er ingen udgifter forbundet med opgaven. Du bor max 30 km. fra Odense.

Ønsker du at vide mere eller melde dig til ordningen, skal du kontakte sygeplejerske Kirsten Magaard Madsen i Hjerteforeningens Rådgivning Odense, Gråbrødre Passagen 9.1, 5000 Odense C. Tlf.nr. 7025 0000 eller mail kmagaard@hjerteforeningen.dk

Læs gerne mere på https://raadgivning.hjerteforeningen.dk/patientstoetter/

Med Venlig Hilsen Hjerteforeningen

Mandag 22. juli 2019