At leve med ICD – Odense

Alvorlig sygdom vender ofte op og ned på hverdagen i familien. At leve med ICD kan være en udfordring og belastning både fysisk og psykisk.

Vi belyser konkrete situationer i hverdagen – ud fra jeres behov.  Du vil få viden om livet med ICD og om de psykologiske aspekter, samt forslag og redskaber til at håndtere udfordringerne. Derudover vil der være fokus på god kommunikation i familien.

Begge mødegange vil veksle mellem oplæg, spørgsmål til underviserne, debat og erfaringsudveksling.

Målet er, at du får ny viden om den praktiske og psykologiske håndtering af almindelige udfordringer i livet med en ICD samt, at du får mulighed for at dele glæder og sorger fra hverdagslivet med kronisk sygdom med andre i en tilsvarende situation.

Målgruppen er personer med ICD – med eller uden partner.

Ialt to mødegange: den 3. april og den 1. maj kl 14 – 16.30

Underviserne er Hjerteforeningens psykolog og sygeplejerske.

Tilmelding nødvendig senest den 27. marts

Hjerteforeningens rådgivning, Gråbrødrepassagen 9, 1. sal. 5000 Odense C