At leve med ICD – Esbjerg

For dig med ICD – med eller uden partner.

Alvorlig sygdom vender ofte op og ned på hverdagen i familien. At leve med ICD kan være en udfordring og belastning både fysisk og psykisk.

Vi belyser konkrete situationer i hverdagen – ud fra jeres behov.  Du vil få viden om livet med ICD og om de psykologiske aspekter, samt forslag og redskaber til at håndtere udfordringerne. Derudover vil der være fokus på god kommunikation i familien.

Målet er, at du får ny viden om den praktiske og psykologiske håndtering af almindelige udfordringer i livet med en ICD samt, at du får mulighed for at dele glæder og sorger fra hverdagslivet med kronisk sygdom med andre i en tilsvarende situation

Et samlet forløb over 2 gange: Mandag d. 6/5 og mandag d. 3/6-2019 kl. 13-16

Begge mødegange vil veksle mellem oplæg, spørgsmål til underviserne, debat og erfaringsudveksling.

Psykologen vil deltage den sidste af gangene.

Undervisere: sygeplejerske og psykolog fra Hjerteforeningen

Tilmelding nødvendig senest den 29/4-2019

Sundhedscenter Højvang, Spangsbjerg Kirkevej 51, 6700 Esbjerg