Arbejdssituationen og hjertesygdom – kend mulighederne! – Odense

For mange hjertepatienter medfører sygdom en utryghed og bekymring i forhold til den fremtidige arbejdssituation og forsørgelsesgrundlag. En utryghed som kan skyldes, at man har svært ved at klare det samme som tidligere, eller at der er brug for hjælp og støtte til at kunne fastholde arbejdsmarkedstilknytningen. Det kan også være utryghed i forhold til, at man måske slet ikke kan arbejde længere.

Hvis man ikke kender til de muligheder der er for hjælp og støtte, kan det bidrage til yderligere bekymring og utryghed.

Oplægget giver derfor et overblik over nogle af de ordninger, der er på arbejdsmarkedet, når sygdom rammer arbejdsevnen.

Oplægget vil omhandle emner som:

sygemelding
arbejdsfastholdelse
§ 56 aftale
personlig assistanceordning
fleksjob og førtidspension.
Intentionen med oplægget er, at man som hjertesyg med nedsat arbejdsevne samt pårørende, føler sig mere tryg og bedre rustet, når man opnår kendskab til de forskellige muligheder på arbejdsmarkedet

Underviser er Hjerteforeningens socialrådgiver.

Tilmelding nødvendig senest den 26. marts.

Hjerteforeningens rådgivning, Gråbrødrepassagen 9, 1. sal. 5000 Odense C
Tirsdag 2. april 2019 kl. 16:00 - 18:00