Ring til Hjertelinjen på 7025 0000 eller find den rådgivning, der passer dig

Arbejdssituationen og hjertesygdom – ALT OPTAGET

GRATIS TEMAMØDE

For mange hjertepatienter medfører sygdommen en utryghed og bekymring i forhold til den fremtidige arbejdssituation og forsørgelsesgrundlag. En utryghed som kan skyldes, at man har svært ved at klare det samme som tidligere, eller at der er brug for hjælp og støtte til at kunne fastholdelse arbejdsmarkedstilknytningen. Det kan også være utryghed omhandlende den situation, at man måske slet ikke kan arbejde længere.

Hvis man ikke kender til de muligheder der er for hjælp og støtte, kan det bidrage til yderligere bekymring og utryghed. Temamødet giver derfor et overblik over nogle af de ordninger, der er på arbejdsmarkedet, når sygdom rammer arbejdsevnen, herunder bl.a.:

• sygemelding
  • arbejdsfastholdelse
  • § 56 aftale
  • personlig assistanceordning
  • fleksjob og førtidspension.

Temamødet er henvendt til hjertepatienter og pårørende i den erhvervsaktive alder, som er udfordret på arbejdssituationen og som ønsker viden om mulighederne på arbejdsmarkedet.

Intentionen med oplægget er, at man som hjertesyg med nedsat arbejdsevne føler sig mere tryg og bedre rustet, når man opnår kendskab til de forskellige muligheder på arbejdsmarkedet

V/ Hjerteforeningens socialrådgiver Malene Stærmose

OBS! Tilmelding ikke længere muligt