Ring til Hjertelinjen på 7025 0000 eller find den rådgivning, der passer dig

Arbejdssituationen og hjertesygdom – kend mulighederne! – Aarhus

For hjertepatienter og pårørende i den erhvervsaktive alder, som er udfordret på arbejdssituationen og som ønsker viden om mulighederne på arbejdsmarkedet.

For mange hjertepatienter medfører sygdommen en utryghed og bekymring i forhold til den fremtidige arbejdssituation og forsørgelsesgrundlag. En utryghed som kan skyldes, at man har svært ved at klare det samme som tidligere, eller at der er brug for hjælp og støtte til at kunne fastholdelse arbejdsmarkedstilknytningen. Det kan også være utryghed omhandlende den situation, at man måske slet ikke kan arbejde længere.

Hvis man ikke kender til de muligheder der er for hjælp og støtte, kan det bidrage til yderligere bekymring og utryghed. Oplægget giver derfor et overblik over nogle af de ordninger, der er på arbejdsmarkedet, når sygdom rammer arbejdsevnen.

Oplægget vil omhandle emner som:

sygemelding
arbejdsfastholdelse
§ 56 aftale
personlig assistanceordning
fleksjob og førtidspension.

Intentionen med oplægget er, at man som hjertesyg med nedsat arbejdsevne føler sig mere tryg og bedre rustet, når man opnår kendskab til de forskellige muligheder på arbejdsmarkedet.

Der lægges op til dialog med mulighed for at stille spørgsmål til underviser

Underviser : Socialrådgiver Malene Stærmose, Hjerteforeningen

Tilmelding senest 24. oktober