Angst og hjertesygdom – København

GRATIS TEMARÆKKE DEN 11/3, 18/3 og 25/3 I KØBENHAVN

Når hjertesygdom gør os til patienter eller pårørende, kan vi blive vi sårbare. Angst er ikke sjældent en reaktion og følgesymptomerne herpå kan blive vedvarende og gribe om sig, hvis vi fanges i uhensigtsmæssige tankemønstre og adfærdsstrategier.

I dette kursusgruppeforløb får du viden om angst relateret til hjertesygdom og om mulighederne for at takle angst. Du vil blive præsenteret for de typiske angstreaktioner, som kan optræde i forbindelse med hjertesygdom, samt få en introduktion til en forståelse af de udløsende og vedligeholdende mekanismer, og hvorledes disse kan brydes. Det forventes, at alle deltagerne bidrager aktivt i undervisningen og er villige til at arbejde med udgangspunkt i egen situation i plenum. Der er tale om fokus på angst relateret til hjertesygdom og håndteringen heraf – ikke udfoldelse af personlige fortællinger, som knytter sig an til andet end angsttemaet.

Forløbet afholdes af Hjerteforeningens psykolog, og der forventes hjemmearbejde mellem mødegange samt aktiv deltagelse under møderne.

Da der er tale om et sammenhængende forløb, skal du kun tilmelde dig, såfremt du kan deltage i alle 3 mødegange

Tilmelding sker via tilmeldingsformular eller på tlf. 70250000

Hjerteforeningen