35-55 årige med hjertesygdom – Temamøde med sygeplejerske og socialrådgiver – Aabenraa

Når du er ”yngre” og har fået en hjertesygdom, kan det være rart at mødes med andre, der er i en lignende situation. Mange oplever at stå alene med udfordringer både sygdomsmæssigt, personligt, familiemæssigt og i forhold til arbejdsmarkedet.

Sammen med Hjerteforeningens sygeplejerske og socialrådgiver lægger vi op til et temamøde bestående af oplæg fra sygeplejerske og socialrådgiver samt mulighed for sparring med ligesindede.

Sygeplejerske oplæg vil omhandle: Kort om de mest almindelige hjertesygdomme og hvilke psykiske og fysiske reaktioner, der typisk opstår, når hjertesygdommen ”flytter ind” – ikke mindst hos den yngre hjertepatient og familien.

Socialrådgiver oplæg vil omhandle: Arbejdssituationen og de udfordringer der kan opstå, når man bliver hjertesyg. Oplægget vil omhandle nogle af de muligheder og ordninger der findes på arbejdsmarkedet i forbindelse med sygemelding og nedsat arbejdsevne.

Ud over oplæggene vil der være mulighed for at vende spørgsmål fra deltagerne samt drøfte de udfordringer og problemstillinger, I som deltagere ønsker at bringe op.

Tilmelding nødvendig senest den 6/6 2019

Aabenraa sygehus, Kresten Philipsensvej 15, indgang A, 6200 Aabenraa